پیشگیری از وزوز گوش

پیشگیری از وزوز گوش


پیشگیری از وزوز گوش ؛ وزوز گوش ، علامتی است که ممکن است ناشی از علل مختلف باشد و ممکن است در هر سطحی از سیستم شنوایی و ساختارهای فراتر از آن سیستم ایجاد شود.

شایع ترین علل آسیب شنوایی، عفونت گوش، بیماری قلب یا عروق خونی، کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا یا کم شنوایی مرتبط با افزایش سن است که به عنوان پیرگوشی شناخته می شود.

پیشگیری از وزوز گوش

در بسیاری از موارد، وزوز گوش نتیجه چیزی است که نمی توان از آن جلوگیری کرد. با این حال، برخی اقدامات احتیاطی می تواند به پیشگیری از انواع خاصی از وزوز گوش کمک کند.

  1. از محافظ شنوایی استفاده کنید. با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض صداهای بلند می تواند به اعصاب گوش آسیب برساند و باعث کاهش شنوایی و وزوز گوش شود. سعی کنید قرار گرفتن در معرض صداهای بلند را محدود کنید. و اگر نمی توانید از صداهای بلند اجتناب کنید، از محافظ گوش برای محافظت از شنوایی خود استفاده کنید. اگر از اره‌های برقی استفاده می‌کنید، موسیقی‌دان هستید، در صنعتی کار می‌کنید که از ماشین آلات با صدای بلند استفاده می‌کند یا از سلاح گرم (مخصوصا تپانچه یا تفنگ ساچمه‌ای) استفاده می‌کنید، همیشه از محافظ شنوایی روی گوش استفاده کنید.
  2. صدا را کم کنید. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض موسیقی تقویت شده بدون محافظ گوش یا گوش دادن به موسیقی با صدای بسیار بالا از طریق هدفون می تواند باعث کاهش شنوایی و وزوز گوش شود.
  3. مراقب سلامت قلب و عروق خود باشید. ورزش منظم، تغذیه صحیح و انجام اقدامات دیگر برای حفظ سلامت رگ های خونی می تواند به جلوگیری از وزوز گوش مرتبط با چاقی و اختلالات عروق خونی کمک کند.
  4. الکل، کافئین و نیکوتین را محدود کنید. این مواد، به ویژه زمانی که بیش از حد استفاده شوند، می توانند بر جریان خون تأثیر بگذارند و به وزوز گوش کمک کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *