آمادگی قبل از انجام VNG

آمادگی قبل از انجام VNG


آمادگی قبل از انجام VNG ؛ برای افرادی که در تعادل خود مشکل دارند، ویدئونیستاگموگرافی (VNG) یک روش تشخیصی ارزشمند است که ساده و بدون درد است و می‌تواند به تعیین دقیق‌تر علت علائم سرگیجه کمک کند.

این آزمایش از یک دوربین برای ردیابی حرکات سریع چشم (یا نیستاگموس) در پاسخ به نشانه های بصری خاص و تغییرات موقعیت استفاده می کند.

این اطلاعات روشن‌کننده است زیرا مسیرهای عصبی وجود دارد که مکانیسم تعادل گوش داخلی را به ماهیچه‌های چشم متصل می‌کند. اختلال در مکانیسم تعادل می تواند منجر به حرکات سریع چشم شود که فقط با اپتیک پیشرفته قابل تشخیص است.

این آزمایش احتمالا باعث سرگیجه می شود، اگرچه این برای اندازه گیری پاسخ فیزیولوژیکی شما به این علامت بسیار مهم است.

این حالت معمولا در عرض چند دقیقه از بین می رود. در صورت بعید بودن سرگیجه طولانی مدت، این ایده خوبی است که ترتیبی اتخاذ کنید تا کسی شما را به خانه برساند. انتظار داشته باشید که آزمون شما تقریبا 60 تا 90 دقیقه طول بکشد.

برای اطمینان از دقیق ترین نتایج VNG، رعایت موارد زیر ضروری است:

48 ساعت قبل از آزمایش از مصرف برخی داروها از جمله قرص‌های خواب‌آور، دیورتیک‌ها، آرام‌بخش‌ها، آنتی‌هیستامین‌ها، شل‌کننده‌های عضلانی، داروهای ضد سرگیجه، باربیتورات‌ها، ضد افسردگی‌ها، داروهای ضداضطراب و داروهای مسکن اجتناب کنید.

*لطفا داروهای تجویزی را بدون مشورت با پزشکی که آنها را تجویز کرده است، قطع نکنید. اگر نمی توانید بدون داروهای ذکر شده در بالا بروید، لطفا قبل از رسیدن برای ارزیابی با مرکز مورد نظر هماهنگ کنید.

48 ساعت قبل از آزمایش از مصرف الکل خودداری کنید.

4 ساعت قبل از انجام آزمایش از خوردن غذا یا نوشیدنی (به جز آب) خودداری کنید.

3 ساعت قبل از آزمایش سیگار نکشید.

هیچ گونه آرایش چشم (به خصوص خط چشم یا ریمل) نباید برای آزمایش استفاده شود.

لطفا لباس راحتی بپوشید تا قسمت حرکت فیزیکی آزمون تسهیل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *