آیا به تربیت شنوایی نیاز دارم؟

آیا به تربیت شنوایی نیاز دارم؟


آیا به تربیت شنوایی نیاز دارم؟ اگر کم شنوایی برایتان تشخیص داده نشده حتی اگر کم شنوایی نداشته باشید، ممکن است همچنان برای شنیدن مشکل داشته باشید (به دلیل تغییرات شناختی، نه تغییرات گوش). تربین شنوایی می تواند ارزش امتحان را داشته باشد به خصوص به این دلیل که کم خطر و غیرتهاجمی است.

در مورد چگونگی درک گفتار توسط مغز می توان گفت: “اکثر افراد مسن درک گفتار خوبی دارند، اگر آرام باشد و شنوایی خوبی داشته باشند.” اما اگر در رستوران‌ها یا حتی در مکان‌های آرام مشکل دارید، تلاش خود را دست کم نگیرید. ممکن است به اندازه کافی کلمات را انتخاب کنید تا از پس آن برآیید، اما اگر مجبور بودید برای به دست آوردن آنها سخت کار کنید، ممکن است به خاطر سپردن آنها سخت تر شود. ممکن است جملات پیچیده را اشتباه متوجه شوید.

آیا به تربیت شنوایی نیاز دارم؟

این تلاش اضافی حتی در جوانان نیز قابل اندازه گیری است. او گفت: «شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد بزرگسالان جوان نیز وقتی شنوایی بدتری دارند، باید سخت‌تر کار کنند، حتی اگر «افت» شنوایی نباشد.

اگر برای شما کم شنوایی تشخیص داده شده است و/یا سمعک دارید.

اگر با یک شنوایی‌شناس کار کرده‌اید تا به سمعک‌های خود عادت کنید، اما هنوز مشکل دارید یا اعتماد به نفس ندارید که می‌توانید در موقعیت هایی که در زندگی‌تان با آن مواجه می‌شوید بشنوید، تربیت شنوایی ارزش امتحان کردن را دارد.

برخی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد حتی با استفاده از سمعک برای شنیدن آنها خیلی سخت کار می‌کنید: اجتناب از رستوران‌های پر سر و صدا، درخواست از اعضای خانواده برای تکرار و احساس خستگی پس از مکالمه. تربیت شنوایی می تواند به انجام این وظایف کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که با تربیت شنوایی افراد قطعا می توانند عملکرد خود را در تست های شنوایی بهبود بخشند. اما این همیشه به معنای رضایت در دنیای واقعی نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *