ارتباط تعادل و اضطراب

ارتباط تعادل و اضطراب


اختلالات گوش داخلی و اضطراب اغلب همزمان رخ می دهند. سرگیجه مزمن، سرگیجه و عدم تعادل اغلب به دلیل مشکلات گوش داخلی ایجاد می شود و معمولا با اضطراب همراه است و تحمل یک مشکل سلامتی را که قبلا چالش برانگیز است بسیار دشوارتر می کند. در واقع، برای اکثر مبتلایان، تنها چیزی که بدتر از سرگیجه یا عدم تعادل است، داشتن یک حمله پانیک در همان زمان است.

اما دلیلی وجود دارد که اختلالات تعادل باعث ایجاد این نوع اضطراب و وحشت شدید می شود. و هنگامی که متوجه شدید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، می توانید آن را به طور مؤثرتری مدیریت کنید و کیفیت زندگی خود را به روشی معنادار بهبود بخشید.

متأسفانه، تقریبا همه چیز در مورد تجربه سرگیجه، گیجی یا عدم تعادل عمومی، فرد مبتلا را مستعد می‌کند که اضطراب و وحشت شدید را نیز تجربه کند.برای مثال سرگیجه را در نظر بگیرید وقتی برای اولین بار آن را تجربه می کنید، کاملا وحشتناک است زیرا نمی دانید چیست یا چرا اتفاق می افتد.

تصور کنید که قدم می زنید، از روز خود لذت می برید، زمانی که ناگهان جهان شروع به چرخیدن شدید اطراف شما می کند. فورا روی زمین می‌افتی، وحشت زده می‌شوی و نمی‌توانی بایستی یا به جای امن حرکت کنی.

امواج تهوع تشدید کننده در مرحله بعدی قرار گرفته است. مغز شما، ناگهان در شوک، فکر می کند که ممکن است مسموم شده باشید و می خواهد استفراغ کنید تا سم را خارج کنید. اما هیچ سمی وجود ندارد، بنابراین استفراغ تسکین نمی دهد.

دقیقه ها به ساعت تبدیل می شوند و وقتی نمایش ترسناک سرانجام به پایان می رسد، شما بدون پاسخ، خسته و ترسیده می مانید.

فکر می کنید حتما مسمومیت غذایی بوده است. به دوستان خود می گویید از رستورانی که در آن ناهار خورده اید اجتناب کنند. اما بعد دوباره اتفاق می افتد. همه ی این فرآیندها می تواند استرس زا باشند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *