افت شنوایی و آلرژی

افت شنوایی و آلرژی


افت شنوایی و آلرژی؛ آیا آلرژی شما می تواند دلیل افت شنوایی شما باشد؟ شنوایی شناسان می گویند بله، با علائمی که می تواند شامل خارش، تورم، سرگیجه و پری گوش باشد.

سیستم ایمنی بدن شما با تولید آنتی بادی هایی که هیستامین آزاد می کنند به آلرژن ها پاسخ می دهد.

آزاد شدن هیستامین باعث ایجاد واکنش آلرژیک می شود. عطسه، خارش و احتقان ناشی از آن نیز تولید مخاط را افزایش می دهد که می تواند باعث افت شنوایی انتقالی موقت شود.

افت شنوایی و آلرژی

در فصل بهار، اضافه شدن هوای مرطوب و تغییرات هوا می‌تواند حساسیت‌های بهاری را بدتر کند.

افت شنوایی انتقالی زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی مانند مایع یا جرم گوش، مانع از جریان یافتن امواج صوتی از داخل گوش و به استخوان‌های کوچک گوش میانی شود.

به یاد داشته باشید، هرگز توصیه نمی شود که گوش را با گذاشتن چیزی در داخل مجرای گوش خود مانند سنجاق مو یا گوش پاک کن خارش دهید.

درعوض، گوش خود را به آرامی با یک پارچه گرم و سفت بشویید و آن را کاملا خشک کنید.

اگر کمکی نکرد، به پزشک خود مراجعه کنید. او می تواند گوش شما را تمیز کند و آن را معاینه کند تا مشخص شود که چه چیزی باعث خارش گوش شما شده است.

گوش شما دارای سه بخش اصلی است که همه آنها ممکن است تحت تاثیر آلرژی قرار گیرند.

  1. گوش خارجی: واکنش های پوستی آلرژیک می تواند باعث خارش و تورم گوش خارجی و مجرای گوش شود. برخی از افراد ممکن است به مواد شوینده لباس، عطر یا گوشواره خود حساسیت داشته باشند.
  2. گوش میانی: اگر تورم دهانه گوش میانی شما را مسدود کند، ممکن است شیپور استاش نتواند به درستی تخلیه شود. این می تواند باعث ایجاد مایع و فشار شود.
  3. گوش داخلی: آلرژی همچنین ممکن است به افت شنوایی در افرادی که به بیماری منیر مبتلا هستند، کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *