افت شنوایی یا کم شنوایی چیست؟

افت شنوایی یا کم شنوایی چیست؟


افت شنوایی یک مشکل رایج است که در اثر صدا، افزایش سن، بیماری و وراثت ایجاد می شود. افراد مبتلا به کم شنوایی ممکن است گفتگو با دوستان و خانواده برایشان سخت باشد. آنها همچنین ممکن است در درک توصیه های پزشک، پاسخ به هشدارها، و شنیدن زنگ ها و آلارم های درب مشکل داشته باشند.

افت شنوایی که به تدریج با افزایش سن رخ می دهد (پیرگوشی) شایع است. تقریبا از هر سه نفر بین 65 تا 74 سال یک نفر افت شنوایی دارد و تقریبا نیمی از افراد بالای 75 سال در شنوایی مشکل دارند. اما، برخی از افراد ممکن است نخواهند اعتراف کنند که در شنوایی مشکل دارند. افراد مسنی که نمی توانند خوب بشنوند ممکن است افسرده شوند یا ممکن است از دیگران کناره گیری کنند زیرا از درک نکردن آنچه گفته می شود احساس ناامیدی یا خجالت می کنند. گاهی اوقات، افراد مسن به اشتباه تصور ‌شوند که گیج و بی‌تفاوت هستند یا همکاری ندارند، زیرا خوب نمی‌شنوند.

افت شنوایی به یکی از سه نوع تعریف می شود:

  1. انتقالی (شامل گوش خارجی یا میانی می شود)
  2. حسی عصبی (گوش داخلی را درگیر می کند)
  3. مخلوط (ترکیب این دو)

افت شنوایی چیست؟

افزایش سن و قرار گرفتن مزمن در معرض صداهای بلند هر دو به کاهش شنوایی کمک می کنند. عوامل دیگر، مانند جرم بیش از حد گوش، می توانند به طور موقت میزان انتقال صداها را کاهش دهند.

شما نمی توانید اکثر انواع کم شنوایی را برگردانید. با این حال، شما و پزشکتان یا متخصص شنوایی می توانید برای بهبود آنچه می شنوید اقداماتی انجام دهید

مشکلات شنوایی

مواردی که نادیده گرفته می شوند یا درمان نمی شوند می توانند بدتر شوند. اگر مشکل شنوایی دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. سمعک، آموزش های ویژه، داروهای خاص و جراحی از جمله درمان هایی هستند که می توانند کمک کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *