تشخیص فشار مایع گوش

تشخیص فشار مایع گوش


یک سری تست های تشخیصی می توانند تعادل و شنوایی شما را بررسی کنند.

تشخیص فشار مایع گوش

اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تست شنوایی سنجی:

منییر باعث کاهش شنوایی در گوش آسیب دیده می شود. نوع و میزان کم شنوایی تعیین میشود.

  • الکترونیستاگموگرافی:

تعادل شما را ارزیابی می کند. شما را در یک اتاق تاریک قرار می دهند و حرکات چشم شما را در پاسخ به هوای خنک و گرم از طریق مجرای گوش شما اندازه گیری می کنند.

  • الکتروکوکلئوگرافی:

فشار مایع را در گوش داخلی شما اندازه گیری می کند.

  • تست صندلی چرخشی:

به پزشک شما اجازه می دهد تا ببیند چگونه حرکت چشم بر گوش داخلی شما تأثیر می گذارد. شما روی یک صندلی چرخشی می نشینید که توسط کامپیوتر کنترل می شود.

  • پتانسیل میوژنیک برانگیخته دهلیزی (VEMP):

واکنش شما را به صداهای ناگهانی و بلند را اندازه گیری می کند.

  • پوسچروگرافی:

این تعادل شما را آزمایش می کند و اینکه چقدر می توانید آن را حفظ کنید. شما با پای برهنه روی سکویی می ایستید که می تواند در چندین جهت حرکت کند. شما محافظی می‌پوشید که به پزشک اجازه می‌دهد وقتی سکو به روش‌های خاصی حرکت می‌کند، چگونگی واکنشتان را ببیند.

  • تست ضربه سر ویدیویی (VHIT):

این آزمایش از تصاویر ویدیویی استفاده می‌کند تا ببیند چقدر می‌توانید فوکوس کنید و چشم‌هایتان چگونه به حرکات ناگهانی واکنش نشان می‌دهند.

  • تست پاسخ شنوایی ساقه مغز (ABR):

با این تست، هدفون به سر میگذارید و یک کامپیوتر امواج مغزی شما را هنگام پاسخ دادن به صداهای مختلف اندازه‌گیری می‌کند. معمولا فقط برای افرادی استفاده می شود که نمی توانند انواع دیگر تست های شنوایی را انجام دهند یا نمی توانند آزمایش های تصویربرداری انجام دهند.

آزمایشات تصویربرداری اضافی. پزشک شما همچنین ممکن است MRI یا سی تی اسکن را برای رد احتمال اینکه چیزی غیر از منیر باعث علائم شما شده است توصیه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *