تشخیص کری گوش

تشخیص کری گوش


کم شنوایی ناگهانی به کاهش شنوایی گفته می شود که بدون هشدار و بدون هیچ دلیل مشخصی شروع می شود و در طی 24 ساعت یا کمتر ایجاد می شود. کم شنوایی در اندام شنوایی گوش داخلی (حلزون گوش) یا در عصب شنوایی ایجاد می شود، نه در گوش میانی یا خارجی.

تشخیص کری گوش

اکثر موارد کم شنوایی ناگهانی ویروسی هستند و اکثر بیماران با استروئیدها درمان می شوند. بیماران با درجات خفیف کم شنوایی معمولا بهبود می یابند.

علیرغم این واقعیت که کم شنوایی ناگهانی یک بیماری نسبتا شایع است که موضوع تحقیقات بالینی قابل توجهی بوده است، کم شنوایی ناگهانی همچنان برای پزشک و بیمار آزاردهنده است زیرا اغلب نمی توان علت آن را تعیین کرد، درمان همیشه مؤثر نیست و پیش آگهی معمولا نامشخص است.

بسیاری از بیماران مبتلا به کم شنوایی ناگهانی در ابتدا با تشخیص دیگری مانند عفونت گوش یا تجمع جرم مواجه می شوند.

بنابراین ماهیت واقعی مشکل آنها ممکن است تا دیرتر شناخته نشود و درمان مناسب به تعویق بیفتد. با این حال، حتی با درمان سریع، بیماران ممکن است بهبود نیافته و کاهش شنوایی دائمی باشد.

اگر مشکوک هستید که ممکن است کری ناگهانی داشته باشید، اولین قدم این است که با یک متخصص در حیطه ی شنوایی یک قرار ملاقات بگذارید. او ممکن است یک آزمایش شنوایی به نام ادیومتری تون خالص برای اندازه گیری کم شنوایی انجام دهد.

این آزمایش همچنین می تواند محدوده کاهش شنوایی را بر حسب دسی بل تعیین کند. کری ناگهانی در صورت کاهش شنوایی حداقل 30 دسی بل در حداقل سه فرکانس متصل تشخیص داده می شود. پس از تشخیص، او ممکن است آزمایش های بیشتری را برای تعیین علت زمینه ای درخواست کند. آزمایش‌های خون، ام‌آر‌آی و تست‌های تعادل تنها چند نمونه هستند که می‌توانند به کاهش شنوایی شما کمک کنند.

کم شنوایی ناگهانی ( کری گوشی )  یک اورژانس پزشکی است. بدون اقدام فوری، احتمالا مزایای کمتر و بار بیشتری برای بیماران، خانواده آنها و سیستم مراقبت های بهداشتی وجود خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *