درمان افت شنوایی

درمان افت شنوایی به علت ایجاد آن بستگی دارد. گاهی اوقات ممکن است پزشک بتواند علت را درمان کند، برای مثال:

• عفونت گوش ممکن است با آنتی بیوتیک درمان شود
  • تجمع جرم گوش ممکن است با قطره گوش درمان شود یا برداشته شود

اگر افت شنوایی شما ناشی از چیزی نیست که پزشک می تواند آن را درمان کند، ممکن است شما را برای آزمایشات و درمان بیشتر به یک متخصص شنوایی ارجاع دهد.

درمان افت شنوایی

سمعک و ایمپلنت شنوایی

اگر کم شنوایی دائمی دارید، متخصص گوش و حلق و بینی اغلب سمعک را توصیه می کند. این ابزارها شنوایی شما را کامل نمی کنند، اما صداها را بلندتر و واضح تر می کنند. برخی از افراد ممکن است نیاز به کاشت حلزون شنوایی داشته باشند. اینها وسایلی هستند که به جمجمه شما متصل می شوند یا در عمق گوش شما قرار می گیرند.

اگر کم شنوایی دارید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به برقراری ارتباط با دیگران و جلوگیری از آسیب بیشتر به شنوایی خود انجام دهید.

این کارها را انجام دهید:

• هنگام صحبت با افراد دیگر صدای پس زمینه را کاهش دهید یا به منطقه ساکت تری بروید
  • وقتی با مردم صحبت می کنند، با آنها روبرو شوید تا بتوانید دهان، حالات چهره و ژست های آنها را ببینید.
  • از مردم بخواهید حرف خود را تکرار کنند، آهسته تر صحبت کنند یا در صورت نیاز چیزهایی را یادداشت کنند

• هنگام قرار گرفتن در معرض صداهای بلند از محافظ گوش استفاده کنید زیرا می تواند احتمال افت شنوایی ناشی از سر و صدا را کاهش دهد.

این کارها را انجام ندهید:

• به موسیقی خیلی بلند گوش ندهید (صدا باید به اندازه ای باشد که بتوانید راحت آن را بشنوید)
  • انگشتان یا اشیایی مانند گوش پاک کن را در گوش خود قرار ندهید، حتی اگر فکر می کنید ممکن است مسدود شده باشند.