خستگی شنیداری

آیا تا به حال دچار فرسودگی ذهنی قابل توجهی شده اید؟ تجربه مشابهی در افراد کم شنوایی ایجاد می شود و به عنوان خستگی شنیداری شناخته می شود. کسانی که دچار کم شنوایی هستند فقط صداهای جزئی یا ناقص را دریافت می کنند که پس از آن باید بر اساس همین اطلاعات اندک، آنها را درک کنند. ازنظر درک گفتار، مانند بازی مداوم کلمات متقاطع است.

چندین راه حل شنیداری وجود دارد که می تواند برای کمک به بهبود خستگی شنونده مورد استفاده قرار گیرد. بسته به شدت کم شنوایی یک فرد، استفاده از سمعک می تواند به درک آسان صداهایی که می شنوند کمک کند.

کاهش میزان کاری که مغز باید در طول روز انجام دهد تا صداها را پردازش کند.

خستگی شنیداری

یک کاری که یک فرد می تواند انجام دهد این است که صداهایی را که روزانه مغز خود را در معرض آن قرار می دهد محدود کند. این به مغز فرصت استراحت می دهد و به حفظ انرژی کمک می کند. همچنین توصیه می شود که افراد از داشتن یک روال خواب سالم اطمینان حاصل کنند. داشتن مقدار مناسب خواب در هر شب برای بازگرداندن انرژی از دست رفته روز قبل ضروری است.

خستگی گوش دادن یک مشکل رایج برای افراد کم شنوا است، حتی اگر کم شنوایی تشخیص داده نشده باشد. علائم متعددی وجود دارد که ممکن است فرد تجربه کند از جمله ناراحتی و افزایش خستگی.

شنوایی شناسان برای بیماران مبتلا به کم شنوایی و سرگیجه ناشی از مصرف دارو گزینه های درمانی را شناسایی، تشخیص و ارائه می کنند. آنها از نزدیک با پزشکان کار می کنند و بخش مهمی از تیم مدیریت هستند.

آیا فکر می کنید ممکن است شما یا یکی از اعضای خانواده دچار کم شنوایی شوید؟ یک متخصص شنوایی شناس در نزدیکی خود پیدا کنید تا یک قرار ملاقات تعیین کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *