درمان کم شنوایی ناگهانی

رایج ترین درمان کم شنوایی ناگهانی، به ویژه زمانی که علت ناشناخته باشد، کورتیکواستروئیدها است. استروئیدها می توانند بسیاری از اختلالات را درمان کنند و معمولا با کاهش التهاب، کاهش تورم و کمک به بدن در مبارزه با بیماری کار می کنند.

قبلا استروئیدها به شکل قرص داده می شد. در سال 2011، یک کارآزمایی بالینی با پشتیبانی NIDCD نشان داد که تزریق داخل تمپانیک (از طریق پرده گوش) استروئیدها به اندازه استروئیدهای خوراکی مؤثر است.

درمان کم شنوایی ناگهانی

پس از این مطالعه، پزشکان شروع به تجویز تزریق مستقیم داخل تمپانیک استروئیدها به گوش میانی کردند. سپس دارو وارد گوش داخلی می شود.

این تزریق ها را می توان در مطب بسیاری از متخصصان گوش حلق و بینی انجام داد و برای افرادی که نمی توانند استروئیدهای خوراکی مصرف کنند یا می خواهند از عوارض جانبی آنها جلوگیری کنند، گزینه خوبی است.

استروئیدها باید در اسرع وقت برای بهترین اثر استفاده شوند و حتی ممکن است قبل از بازگشت همه نتایج آزمایش توصیه شوند. درمانی که بیش از دو تا چهار هفته به تعویق بیفتد، کمتر احتمال دارد کم شنوایی دائمی را معکوس یا کاهش دهد.

اگر پزشک علت اصلی کم شنوایی ناگهانی شما را کشف کند، ممکن است به درمان‌های اضافی نیاز باشد. به عنوان مثال، اگر کم شنوایی ناگهانی ناشی از عفونت باشد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند. اگر داروهایی مصرف کردید که برای گوش سمی بودند، ممکن است به شما توصیه شود که داروی دیگری را جایگزین کنید. اگر یک بیماری خودایمنی باعث حمله سیستم ایمنی به گوش داخلی شود، پزشک ممکن است داروهایی را تجویز کند که سیستم ایمنی را سرکوب می کند.

گاهی که کم شنوایی شدید است و یا در دو گوش وجود دارد پزشک ممکن است استفاده از سمعک و حتی کاشت حلزون را توصیه نماید. سمعک برای تقویت اصوات است و کاشت حلزون مستقیما عصب شنوایی را تحریک می نماید.