آیا هنگام پری گوش به پزشک مراجعه کنیم؟

احساس فشار و پری گوش به دلایل مختلف ایجاد می شود که هر یک درمان های خاص خود را دارند. این علل عبارتند از:

• تجمع جرم گوش: جرم به صورت طبیعی برای عملکرد گوش لازم است اما گاهی در گوش فشرده شده و مسیر شنوایی را مسدود می کند. پزشک می تواند با روش های مختلفی آن را خارج سازد.
  • احتقان سینوس به معنی تجمع موکوس در سینوس ها است. درمان این احتقان به رفع حس پری گوش کمک می کند.
  • عفونت گوش می تواند عفونت گوش خارجی یا گوش میانی باشد. هر یک علائم خاص خود را دارند و به شیوه خاصی درمان می شوند. درمان دارویی ممکن است مفید باشد.
  • تغییر فشار: تغییرات سریع ارتفاع و فشار می تواند شیپور استاش را مسدود کند. در نتیجه، لوله نمی تواند فشار داخل گوش میانی را با فشار خارج از بدن برابر کند. این حالت منجر به ایجاد حس پری گوش می شود.
  • وجود جسم خارجی در گوش: که مجرای گوش را مسدود کرده و فرد احساس پری در گوش دارد.
  • بیماری منییر: ناشی از افزایش حجم مایع اندولنف در گوش داخلی است و علائمی نظیر سرگیجه، کم شنوایی، وزوز و پری گوش ایجاد می نماید.
  • کلستئاتوما یک کیست خوش خیم است که به دلایل مختلف تشکیل می شود. برای درمان باید آن را برداشت.
  • نورومای اکوستیک توموری روی عصب شنوایی است که می تواند منجر به کم شنوای و احساس پری در گوش شود.

در چه مواردی هنگام پری گوش به پزشک مراجعه کنیم؟

• درد مداوم
  • با وجود درمان خانگی هیچ بهبودی در علائم وجود ندارد
  • از دست دادن شنوایی به ویژه اگر ناگهانی باشد
  • ضعف صورت به ویژه اگر در سمتی باشد که حس پری گوش دارد
  • خونریزی از گوش
  • ناتوانی در خارج کردن جسم خارجی از گوش
  • ناتوانی در “رفع فشار” گوش ها

هنگام پری گوش به پزشک مراجعه کنیم تا بهترین درمان برای رفع مشکل را دریافت نماییم.