سرگیجه ناشی از فشار گوش

سرگیجه ناشی از فشار گوش


سرگیجه به علل مختلفی ایجاد می شود. ممکن است از پزشک خود بشنوید که علت سرگیجه شما افزایش فشار مایع در گوش است. اما این به چه معنی است؟ منییر نامی است که بر روی این بیماری گذاشته اند.

بیماری منیر یک بیماری گوش داخلی است که می تواند باعث سرگیجه شود، یک نوع خاص از سرگیجه که در آن احساس می کنید در حال چرخش هستید. همچنین می تواند باعث زنگ زدن در گوش (وزوز)، کاهش شنوایی که می آید و می رود، و احساس پری یا فشار در گوش شما شود. معمولا فقط یک گوش درگیر می شود. کم شنوایی در نهایت می تواند دائمی باشد.

سرگیجه ناشی از فشار گوش

مایع درون بخشی از گوش داخلی شما به نام لابیرنت جمع می‌شود که ساختارهایی را در خود جای می‌دهد که به شنوایی و تعادل کمک می‌کنند. مایع اضافی با سیگنال هایی که مغز شما دریافت می کند تداخل می کند و باعث سرگیجه و مشکلات شنوایی می شود.

اینکه چرا مردم منییر می گیرند، مشخص نیست. محققان چندین نظریه در مورد آنچه ممکن است بر مایع گوش داخلی تأثیر بگذارند، دارند از جمله پاسخ ایمنی، آلرژی، عفونت ویروسی و….

منییر یک بیماری پیشرونده است. ممکن است به آرامی با کاهش شنوایی گاه به گاه شروع شود. سرگیجه ممکن است بعدا ایجاد شود. همراه با علائم اصلی، برخی افراد ممکن است این موارد را داشته باشند:

  • اضطراب
  • تاری دید
  • حالت تهوع یا اسهال
  • لرزیدن
  • عرق سرد و نبض تند

حملات می توانند 20 دقیقه یا تا 24 ساعت طول بکشند. ممکن است در یک هفته چندین مورد رخ دهد، یا ممکن است به فاصله ماه‌ها یا حتی سال‌ها از هم بیایند. پس از آن، ممکن است احساس خستگی کنید و نیاز به استراحت داشته باشید.

درمان شامل دارو درمانی، تغییر رژیم غذایی، و در صورت عدم موفقیت این درمان ها در موارد شدید، جراحی پیشنهاد می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *