عفونت قارچی گوش

نوعی عفونت قارچی گوش که می‌تواند یک یا هر دو گوش را درگیر کند. معمولاً افرادی که در محیط‌های گرم و شرجی زندگی می‌کنند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین افرادی که مکرراً شنا می‌کنند، دیابت و یا سایر بیماری‌های مزمن و بیماری‌های پوشتی را دارند بیشتر در معرض این نوع عفونت گوش قرار می‌گیرند.

عفونت قارچی گوش

علائم عفونت گوش

علائم عفونت قارچی گوش شامل درد گوش، خارش، التهاب و قرمزی و تورم پوست، وزوز گوش و احساس پری گوش، خروج مایع از گوش و مشکلات شنوایی است.
از رایج‌ترین نشانه‌ها، همان خروج مایع از گوش است که می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد.

علت عفونت گوش

بیش از 60 گونه مختلف از قارچ وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد عفونت قارچی گوش شود.
شایع‌ترین قارچ‌های ایجاد کننده‌ی این عفونت آسپرژیلوس و کاندیدا هستند.
بعضی مواقع ممکن است باکتری با قارچ ترکیب شده و یک عفونت پیچیده را ایجاد کند.
قارچ گوش در آب و هوای گرم و شرجی ایجاد می‌شود چون قارچ در این محیط‌ها بهتر رشد می‌کند.
در ماه‌های تابستان به علت هوای گرم و شرجی عفونت قارچی گوش نسبت به سایر فصل‌ها شایع‌تر است.
افرادی که در آب آلوده شنا می‌کنند بیشتر آسیب‌پذیر هستند. شنا کردن در آب‌های تمیز هم می‌تواند این عفوت را ایجاد کند.
افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ضربه و آسیب به گوش دارند و همچنین مشکلات پوشتی مزمن دارند ریسک بالاتری برای ابتلا به این بیماری دارند.

درمان عفونت گوش

تشخیص صحیح عفونت گوش بسیار مهم است، برای اینکار به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.
پزشک از طریق تاریخچه‌گیری و معاینه‌ی فیزیکی دقیق گوش می‌تواند درمان‌های مختلفی را در نظر بگیرد.
انتخاب نوع درمان برای این عفونت با توجه به وضعیت بیمار و صلاحدید پزشک متفاوت خواهد بود.
در مرحله‌ی اول گوش تمیز می‌شود که این کار می‌تواند از طریق ساکشن انجام شود.
بعد از تمیز کردن گوش قطره‌های گوشی و یا داروهای خوراکی برای توقف عفونت تجویز می‌شود.

در کلینیک تخصصی گوش و شنوایی هییرپلاس تمامی ارزیابی‌های مربوط به سیستم شنوایی و تعادل انجام می‌شود.
با توجه به حضور همه روزه‌ی پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و تیم شنوایی شناس مجرب در کلینیک گوش هییرپلاس سعی کرده‌ایم تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نیازهای مراجعین رسیدگی کرده و پروسه‌ی تشخیص و درمان بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

2 دیدگاه

• سلام
      عفونت قارچ سیاه عفونت بسیار نادری هست.
      با توجه به داروهای تجویزی پزشک شما احتمالا منظور ایشان این نوع عفونت نبوده و در واقع عفونت قارچی رایج گوش مد نظرشون بوده.
      دوره درمان را طبق نظر پزشک طی کنین،امیدوارم که مشکل گوشتون برطرف بشه.