عمل جراحی میکرولارینگوسکوپی یک عمل جراحی است که از طریق ابزاری جراحی به نام لارنگوسکوپ انجام می‌شود که در دهان قرار می‌گیرد تا تارهای صوتی را نشان دهد.
از میکروسکوپ برای بررسی دقیق تارهای صوتی استفاده می‌شود. با استفاده از این روش ، ضایعات تار صوتی (مانند کیست، پولیپ، پاپیلوم، ندول یا سرطان) بدون ایجاد برش‌های خارجی برداشته می‌شود.
در معاینه ، ابتدا زبان ، دو طرف گلو و ناحیه پشت جعبه صدا بررسی می شود. سپس برای جستجوی ناهنجاری‌ها در جعبه آوایی قرار می‌گیرد. اگر رشد غیرطبیعی پیدا شود، یا با ابزار جراحی یا با لیزر برطرف می‌شود.

هدف از انجام عمل جراحی میکرولارینگوسکوپی

بعضی اوقات ممکن است بیمار متوجه صدای تند یا خشن شدن خود شود. ممکن است فرد در منطقه احساس رشد کند. در مواقع دیگر، بیشتر اوقات در کودکان، یک جسم خارجی مانند یک سکه یا یک اسباب بازی کوچک می‎تواند جا بیفتد و باید برداشته شود.
میکرولارنگوسکوپی یک معاینه بصری کامل از حلق و حنجره است. میکرو لارنگوسکوپ دارای یک نور فیبر نوری به عنوان بخشی از دستگاه است و همچنین می‌تواند لیزر برای برش بافت داشته باشد.
ضایعات برداشته شده یا با میکرولارینگوسکوپی رفع می‌شوند

میکرو لارنگوسکوپی علاوه بر برداشتن اجسام خارجی، برای تشخیص، نمونه برداری و درمان ضایعات حنجره نیز کاربرد دارد.
ضایعات شامل موارد زیر است:
تورم تارهای صوتی، که بر گفتار تأثیر می‌گذارد
پولیپ‌های حنجره
پاپیلومای جوانی (رشد چندگانه در حنجره، اپی گلوت، تارهای صوتی و نای)
Leukoplakia (ضخیم شدن سفید تارهای صوتی که باعث گرفتگی صدا می‌شود)

برای رفع هرگونه ناراحتی، به بیمار داروی مسکن تجویز می‌شود. در هفت روز اول بهبودی، بیمار باید بسیار کم و فقط در سطح بسیار پایین صحبت کند. که اجازه می‌دهد تا بافت‌های اطراف حنجره بهبود یابد.
بسته به اینکه رشدها از بین برود، ممکن است قطع صدا مطلق باشد. صدای بیمار تا دو تا سه هفته پس از عمل خشن خواهد بود. در این دوره با تولید مجدد پوشش تارهای صوتی، تورم کاهش می‌یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *