گرفتگی گوش در هواپیما

گرفتگی گوش در هواپیما


گرفتگی گوش در هواپیما (باروتروما گوش) فشاری است که بر پرده گوش شما وارد می‌شود که وقتی فشار هوا در گوش میانی و فشار هوا در محیط نامتعادل باشد، ایجاد می‌شود. ممکن است هنگام سوار شدن به هواپیمایی که پس از برخاستن یا فرود، دچار آن شوید.

به گرفتگی گوش در هواپیما، ترومای گوش، باروتیت مدیا یا آئروتیت مدیا نیز گفته می شود. اقدامات خودمراقبتی (مانند خمیازه کشیدن، بلعیدن یا جویدن آدامس) – معمولا می توانند با تفاوت فشار هوا مقابله کرده و علائم را بهبود بخشند. با این حال، برای یک مورد شدید، ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشید.

گرفتگی گوش در هواپیما

این مشکل زمانی اتفاق می افتد که فشار هوا در گوش میانی و فشار هوا در محیط با هم مطابقت نداشته باشد و از لرزش طبیعی پرده گوش (پرده تمپان) جلوگیری می کند. گذرگاه باریکی به نام شیپور استاش که به گوش میانی متصل است، فشار هوا را تنظیم می کند.

هنگامی که یک هواپیما بالا می رود یا فرود می آید، فشار هوا به سرعت تغییر می کند. شیپور استاش اغلب نمی تواند به اندازه کافی سریع واکنش نشان دهد، که باعث علائم گرفتگی گوش می شود. بلعیدن یا خمیازه کشیدن شیپور استاش را باز می کند و به گوش میانی اجازه می دهد هوای بیشتری دریافت کند و فشار هوا را برابر می کند.

باروتروما گوش همچنین می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • غواصی
  • اتاقک های اکسیژن هیپرباریک
  • انفجارهای نزدیک، مانند یک منطقه جنگی

همچنین ممکن است هنگام سوار شدن بر آسانسور در یک ساختمان بلند یا رانندگی در کوهستان، یک مورد جزئی باروتروما را تجربه کنید.

معمولا جدی نیست. عوارض طولانی مدت به ندرت ممکن است زمانی رخ دهد که این بیماری جدی یا طولانی مدت باشد یا اگر به ساختارهای گوش میانی یا داخلی آسیب وارد شود. عوارض نادر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کم شنوایی دائمی
  • وزوز گوش مداوم (مزمن)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *