علائم فشار مایع گوش

فشار مایع گوش داخلی ممکن است افزایش یابد. این افزایش باعث بروز بیماری می شود که منییر نام دارد. علت ایجاد این بیماری هنوز مشخص نیست و تئوری های مختلفی برایش مطرح کرده اند. بیماری منیر اغلب به سرعت و بدون هیچ علامت هشدار دهنده ای ایجاد می شود. هنگامی که فردی به بیماری منیر مبتلا شد، یک پیشرفت نسبتا رایج علائم وجود دارد: معمولا افراد ابتدا احساس فشار گوش و وزوز گوش همراه با کاهش شنوایی نوسانی و دوره‌های شدید سرگیجه را به دنبال آن تجربه می‌کنند. حملات منیر می تواند از نظر شدت متفاوت باشد و می تواند بیش از یک بار در روز یا فقط چند بار در سال رخ دهد.

علائم اصلی فشار مایع گوش عبارتند از:

• احساس سرگیجه یا گیجی، انگار دنیا در اطراف شما می چرخد. این می تواند آنقدر شدید باشد که ممکن است نتوانید بایستید. سرگیجه می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد و می تواند باعث احساس تهوع، استفراغ و تعریق شدید شود.
  • احساس فشار یا پری در گوش. این معمولا فقط در یک گوش است.
  • کاهش توانایی شنوایی شما این ممکن است منجر به یک اثر “خفه بودن صداها” شود. ناتوانی در شنیدن فرکانس‌های پایین معمولا ابتدا رخ می دهند، اگرچه ممکن است در نهایت فرکانس های بالاتر نیز از بین برود. کم شنوایی می تواند بین حملات بهبود یابد، اما به مرور زمان بدتر می شود. نتایج ادیوگرام نشان دهنده ی این حالت خواهد بود.
  • صدای زنگ در گوش که به وزوز معروف است. ممکن است در طول حملات وزوز ایجاد شده یا شدیدتر شود.

علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• درد شکم
  • حرکات چشم غیر قابل کنترل

در صورت داشتن هر یک از این علائم باید به پزشک مراجعه کنید. درمان این بیماری شامل دارودرمانی، رژیم غذایی و در برخی موارد جراحی است.