تغییر-سبک-زندگی-برای-وزوز-گوش

سبک زندگی برای وزوز گوش؛ بیشتر موارد وزوز گوش ناشی از کاهش شنوایی است. اگرچه گاهی اوقات، وزوز گوش به دلیل تحریک سیستم شنوایی ایجاد می شود. گاهی اوقات وزوز گوش می تواند نشانه ای از مشکل در مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) باشد. اگر وزوز گوش شما ناشی از اختلال TMJ باشد، ممکن است یک درمان دندانپزشکی این مشکل را کاهش دهد.

وزوز گوش می تواند نشانه ای از جرم بیش از حد گوش نیز باشد. برداشتن انسداد جرم گوش ممکن است برای ناپدید شدن موارد خفیف وزوز گوش کافی باشد.

اجسام خارجی که در مقابل پرده گوش قرار می گیرند نیز می توانند باعث وزوز گوش شوند. یک پزشک می‌تواند وجود انسداد در کانال گوش را بررسی کند، اما اگر وزوز گوش دارید، بهتر است به متخصص گوش، حلق و بینی (ENT) مراجعه کنید.

تغییر سبک زندگی برای وزوز گوش

ورزش

ورزش می تواند تاثیر زیادی بر سلامت و تندرستی کلی شما داشته باشد. وزوز گوش می تواند با موارد زیر تشدید شود:

• استرس
  • اضطراب

• کمبود خواب
  • بیماری

به همین دلیل، ورزش منظم ممکن است کمک کند. یک مطالعه کوچک منبع معتبر روی افراد مبتلا به وزوز مزمن نشان داد که یوگا استرس و علائم وزوز گوش را کاهش می دهد.

کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی

تمرکز حواس به طور فزاینده ای به دلیل مزایای سلامتی آن شناخته می شود و اولین بار برای درمان دردهای مزمن مورد استفاده قرار گرفت. دوره های کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) به افراد کمک می کند تا مهارت هایی را برای کنترل توجه خود و دور کردن تمرکز از احساسات ناخوشایند توسعه دهند. ممکن است در درمان وزوز گوش مفید باشد. یک مطالعه نشان داد افرادی که در یک برنامه 8 هفته ای کاهش استرس مبتنی بر ذهن اگاهی که به طور خاص برای وزوز گوش طراحی شده بود شرکت کردند، بهبود قابل توجهی در علائم خود داشتند.