جراحی آندوسکوپی سینوس ها

در جراحی آندوسکوپی سینوس ، آندوسکوپی به داخل بینی وارد می شود و دید داخلی سینوس ها را به پزشک می دهد.

ابزار جراحی در کنار آندوسکوپ قرار داده می شود. این به پزشک این امکان را می دهد که مقدار کمی استخوان یا سایر مواد مسدود کننده دهانه های سینوس را برداشته و رشد (پولیپ ها) غشای مخاطی را از بین ببرد. در بعضی موارد از لیزر برای سوزاندن بافتی که دهانه سینوس را مسدود می کند استفاده می شود. یک سوراخ کوچک چرخشی که باعث از بین بردن بافت می شود نیز ممکن است استفاده شود.

جراحی ممکن است در بیمارستان یا مطب پزشک یا کلینیک انجام شود. ممکن است از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده شود. این روش 30 تا 90 دقیقه طول می کشد.

چه زمانی جراحی آندوسکوپی سینوس انجام می شود؟

جراحی آندوسکوپیک سینوس به طور کلی برای افرادی که دارای مشکلات مزمن سینوس هستند و به درمان پزشکی پاسخ نمی دهند ، در نظر گرفته شده است. تشخیص سینوزیت مزمن باید براساس ارزیابی توسط پزشک انجام شود ، زیرا سایر مشکلات می توانند علائمی شبیه به علائم بیماری سینوس ایجاد کنند. اکثر افراد مبتلا به سینوزیت نیازی به جراحی ندارند. علائم سینوسی آنها معمولاً می تواند با موفقیت درمان پزشکی شود ، از جمله آنتی بیوتیک درمانی و سایر داروها ، درمان آلرژی و کنترل محیط. نوع درمان پزشکی مورد استفاده براساس ارزیابی علت پزشک توسط پزشک شما است.با این حال ، در برخی افراد مداخله جراحی به عنوان درمان سینوس مورد نیاز است. این ممکن است به این دلیل باشد که یک منطقه آلوده یا ملتهب با آنتی بیوتیک درمانی یا سایر داروها پاک نمی شود ، علائم با قطع آنتی بیوتیک یا به دلایل دیگر مرتباً برمی گردند. شما باید درباره نیاز به جراحی سینوس با پزشک خود در میان بگذارید.

علائم و مراقبت های بعد از جراحی آندوسکوپی سینوس ها

خونریزی طی 2 هفته اول پس از جراحی شایع است. ویزیت های هفتگی جراح برای برداشتن خون و مخاط ممکن است برای حدود 3 هفته پس از جراحی لازم باشد.

recovery همچنین ممکن است شامل موارد زیر باشد: