درمان مشکلات شیپور استاش

در بسیاری از موارد، اختلال عملکرد شیپور استاش خود به خود برطرف می شود. درمان های محافظه کارانه، مانند مصرف دارو و اجتناب از محرک ها، اغلب مفید هستند. اختلال عملکرد شدید یا مزمن شیپور استاش ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که حتی اگر آنتی هیستامین ها و داروهای ضد احتقان ممکن است برای برخی افراد موثر باشند، اما در برخی موارد می توانند اختلال عملکرد شیپور استاش را بدتر کنند. اگر بیش از یک هفته علائم داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند به شما در تعیین مسیر اقدام مناسب کمک کنند.

درمان مشکلات شیپور استاش

اگر علائم جزئی گرفتگی شیپور استاش را دارید، ممکن است بتوانید آن را با چند تمرین ساده برطرف کنید:

ماساژ شیپور استاش

از انگشت خود برای پیدا کردن برجستگی استخوانی در پشت لاله گوش خود استفاده کنید. با استفاده از فشار محکم و ثابت، انگشت خود را به سمت پایین بلغزانید تا زمانی که شیار بین لاله گوش و فک خود را احساس کنید. با همان فشار محکم، آن شیار را تا انتهای گردن تا استخوان ترقوه دنبال کنید. این عمل را سه بار در هر طرف، سه بار در روز تکرار کنید.

مانور والسالوا

سوراخ های بینی خود را بگیرید، دهان خود را ببندید و هوا را بیرون برانید، مثل اینکه در حال منفجر کردن یک بالون هستید. با این حال، به شدت باد نکنید، زیرا ممکن است پرده گوش شما پاره شود.

افراد مبتلا به فشار خون بالا یا کسانی که در معرض خطر سکته مغزی یا حمله قلبی هستند نباید مانور والسالوا را انجام دهند.

شیپور استاش به سلامت گوش میانی شما کمک می کند. آلرژی، سرماخوردگی یا عفونت می تواند باعث اختلال در عملکرد شیپور استاش شود که می تواند منجر به درد، سرگیجه، مشکلات شنوایی و سایر مسائل شود. بیشتر اوقات، خود به خود از بین می رود. اما اگر بیش از دو هفته طول کشید، با پزشک خود ملاقات کنید.