مشکل تهویه گوش

مشکل تهویه گوش


شیپور استاش یک گذرگاه کوچک است که گلو شما را به گوش میانی شما متصل می کند. هنگامی که عطسه می کنید، قورت می دهید یا خمیازه می کشید، شیپور استاش باز می شود.

این باعث می شود فشار هوا و مایعات داخل گوش شما جمع نشود. اما گاهی ممکن است شیپور استاش مسدود شود. به این اختلال عملکرد شیپور استاش می گویند. هنگامی که این اتفاق می افتد، صداها ممکن است خفه شوند و گوش شما ممکن است احساس پر بودن کند. ممکن است گوش درد نیز داشته باشید.

مشکل تهویه گوش

شایع ترین علت اختلال عملکرد شیپور استاش زمانی است که شیپور ملتهب می شود و مخاط یا مایع ایجاد می شود و مشکل تهویه گوش به وجود می آید. این امر می تواند ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا، عفونت سینوسی یا آلرژی باشد. برخی از افراد در معرض خطر بیشتری برای اختلال عملکرد شیپور استاش هستند. آنها عبارتند از:

  • کودکان. لوله های استاش آنها کوتاه تر و صاف تر از لوله های یک بزرگسال است. این امر باعث می شود که میکروب ها و مایعات راحت تر در گوش میانی به دام بیفتند. همچنین، سیستم ایمنی کودکان به طور کامل توسعه نیافته است.
  • افرادی که سیگار می کشند. سیگار کشیدن به مژک ها (موهای ریز که مخاط را از گوش میانی به پشت بینی می برد) آسیب می رساند.
  • افرادی که چاق هستند. رسوبات چربی در اطراف لوله ها می تواند منجر به اختلال عملکرد شیپور استاش شود.

علائم اختلال عملکرد شیپور استاش معمولا بدون درمان از بین می رود. می توانید تمریناتی را برای باز کردن لوله ها انجام دهید. این تمرینات شامل بلعیدن، خمیازه کشیدن یا جویدن آدامس است.

می‌توانید با نفس عمیق، فشار دادن سوراخ‌های بینی و «دمیدن» با دهان بسته به تسکین احساس « پر بودن گوش » کمک کنید.

اگر فکر می کنید کودک شما ممکن است اختلال عملکرد شیپور استاش داشته باشد، به او شیر بدهید. همچنین می توانید به آنها پستانک بدهید. اینها رفلکس بلع را تشویق می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *