پیشگیری از NIHL

پیشگیری از NIHL


پیشگیری از NIHL ( کم شنوایی ناشی از نویز ) معمولا دائمی است، بنابراین مهم است که برای محافظت از گوش خود اقدامات احتیاطی انجام دهید.

پیشگیری از NIHL

راه‌حل‌های مختلفی برای پیشگیری از NIHL در افراد مختلف در موقعیت‌های سر و صدای بلند قرار بگیرند، وجود دارد، از جمله:

  1. گوش گیرهای فوم یکبار مصرف که در مجرای گوش قرار می گیرند را می توان از فروشگاه های تجهیزات پزشکی، داروخانه ها و لوازم ورزشی خریداری کرد. آنها در اندازه های مختلف هستند و سطح نویز را بین 15 تا 30 دسی بل کاهش می دهند، که در بیشتر موقعیت ها مفید است، اما نه همیشه. محافظ ها را می‌توان به‌صورت سفارشی و متناسب با گوش‌های شما توسط شنوایی شناس قالب‌گیری کرد.

  2. محافظ هایی که کاملا روی گوش قرار می‌گیرند و کیپ می شوند، سطح صدا را بین 15 تا 30 دسی‌بل کاهش می‌دهند. می توان آن ها را همزمان با محافظ های داخل گوش استفاده کرد.

  3. تعویض قطعات دستگاه با صدای بلند و استفاده از روان کننده می تواند اصطکاک را کاهش دهد و صدا را کاهش دهد. بسیاری از خودروها، تجهیزات کشاورزی و سایر ماشین آلات دارای صدا خفه کن و یاتاقان هستند که می توانند صدا را کاهش دهند.

  4. کم کردن موسیقی هدفون هایی که مستقیما در مجرای گوش قرار می گیرند. از بلندی صدای موسیقی خود آگاه باشید و هرگز از موسیقی برای جلوگیری از صداهای ناخواسته دیگر استفاده نکنید.

  5. هوشیار باشید. هنگامی که از خطرات نویز آگاه شدید، همه جا متوجه آنها خواهید شد و می توانید اقدام کنید. به عنوان مثال، از پیاده روی مستقیم در محل های ساخت و ساز خودداری کنید و به جای آن از خیابان عبور کنید. اگر در یک بزرگراه شلوغ در ترافیک گرفتار شده‌اید، شیشه‌های ماشینتان را بالا بیاورید تا یک سواری آرام‌تر داشته باشید. هنگام چمن زنی یا کار با دمنده برگ از محافظ فوم استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *