چه کسانی تجمع جرم گوش را تجربه می کنند؟

چه کسانی تجمع جرم گوش را تجربه می کنند؟


تجمع جرم گوش

تجمع جرم گوش ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. تخمین زده می شود که در حدود 10 درصد از کودکان و 5 درصد از بزرگسالان سالم وجود داشته باشد.

با این حال، احتمال وقوع آن در موارد زیر بیشتر است:

  • افرادی که از سمعک، گوش گیر یا محافظ گوش استفاده می کنند. این وسایل در ورودی و کانال گوش قرار می گیرند و مانع از خارج شدن طبیعی جرم از گوش می شوند.
  • افرادی که موهای گوش زیادی دارند یا دارای بیماری های پوستی خاصی هستند. این موارد ممکن است جلوی خروج جرم را گرفته و یا ترشح آن را بیشتر از حد طبیعی کند.
  • افرادی که گوش پاک کن یا وسایل دیگر را داخل گوش خود می گذارند. اینکار باعث می شود تا جرم هایی که در نزدیکی خروجی کانال هستند به داخل کانال هل داده شده و در نزدیکی پرده گوش تجمع کنند.

  • افراد مسن تر
  • افراد دارای ناتوانی های رشدی.
  • افرادی که کانال های گوششان به گونه ای شکل گرفته است که در حذف جرم طبیعی اختلال ایجاد کند.

کودکان

کودکان جرم گوش تولید می کنند. آنها گاهی جرم بیش از حد تولید می کنند، باید مراقب تمیز کردن گوش آنها باشید. فقط از یک دستمال شستشو برای تمیز کردن بیرون کانال استفاده کنید. نگران آن نباشید، مگر اینکه نشانه هایی وجود داشته باشد که نشان می دهد کودک شما از تجمع جرم گوش آزار می دهد. این علائم ممکن است شامل کشیدن یا دستکاری گوش، گذاشتن اشیا در گوش یا مشکلات شنوایی باشد. اگر این اتفاق افتاد، با پزشک خود تماس بگیرید.

سالمندان

اگر افراد مسن از سمعک استفاده کنند ممکن است در تجمع جرم گوش با مشکل مواجه شوند. آنها همچنین ممکن است تمیز کردن گوش خود را نادیده بگیرند. تجمع جرم گوش می تواند باعث کاهش شنوایی قابل توجهی شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *