چگونه از گرفتگی گوش خلاص شویم؟

چگونه از گرفتگی گوش خلاص شویم؟


چگونه از گرفتگی گوش خود خلاص شوید؟ خوب، پاسخ این است: بستگی دارد که علت ایجاد آن چه باشد. خبر خوب این است که می توان علائم را کاهش داد. با این حال، برای یافتن بهترین درمان و تسکین پری گوش، ابتدا باید علت را شناسایی کنید.

چگونه از گرفتگی گوش خلاص شویم؟

در اینجا، برخی از معمول ترین علل و درمان مربوط به هر یک را ذکر می کنیم:

  • مشکلات سینوس های شما می تواند موجب احتقان و فشار به ورودی شیپور استاش شود و آن را مسدود سازد. برخی داروها ممکن است به رفع این مشکل کمک کنند.
  • آلرژی می تواند موجب افزایش ترشحات و انسداد استاش شود که حس گرفتگی گوش را ایجاد می کند. درمان های خاص آن مانند استفاده از برخی داروها توصیه می شود.
  • تجمع مایعات ممکن است پس از شنا یا استحمام متوجه گرفتگی گوش خود شوید. به دلیل انحنایی که گوش دارد ممکن است آب در آن گیر کند. می توانید از جاذبه کمک بگیرید. سر خود را طوری خم کنید که گوش مورد نظر در پایین قرار بگیرد. سپس لاله ی گوش را بکشید تا مایع از گوش خارج شود.
  • تجمع جرم گوش. جرم به صورت طبیعی در گوش تولید می شود و به عملکرد بهتر آن کمک می کند. اما گاهی به دلایلی در گوش فشرده شده و تجمع می یابد. در این گونه موارد نیاز است تا علت رفع شود. شستشوی وش با آب و یا استفاده از ساکشن توسط پزشک می تواند این مشکل را حل نماید.
  • مسافرت هوایی و تغییرات فشار هوا می تواند موجب گرفتگی گوش ها شود. با انجام مانورهایی ساده می توان این فشار را رفع کرد.
  • عفونت گوش میانی و گوش خارجی که منجر به ایجاد ترشحات و انسداد مسیر شنوایی می شود و حس گرفتگی را القاء می کند. درمان ممکن است با داروها و قطره های گوش انجام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *