درمان اتواسکلروز

اتواسکلروز معمولا با سمعک یا جراحی قابل درمان است. اگر کم شنوایی شما بسیار خفیف است، ممکن است در ابتدا نیازی به درمان نداشته باشید.

درمان اتواسکلروز

سمعک

سمعک وسیله ای الکترونیکی است که حجم صدای ورودی به گوش را افزایش می دهد تا بتوانید صداها را واضح تر بشنوید. مزیت استفاده از سمعک این است که بر خلاف جراحی هیچ خطری ندارد. سمعک‌های مدرن کوچک و محتاطانه هستند و برخی از آن‌ها را می‌توان در داخل گوش قرار داد تا مشخص نباشد. می‌توانید با یک متخصص شنوایی‌شناس در مورد انواع مختلف سمعک موجود و بهترین گزینه برای شما صحبت کنید.

عمل جراحي

جراحی یک گزینه است. عمل اصلی مورد استفاده، استاپدوتومی یا استاپدکتومی نام دارد. این عمل را می توان با بیهوشی عمومی، در جایی که در خواب هستید، یا بی حسی موضعی، در جایی که بیدار هستید اما گوش شما بی حس است، انجام داد. برشی در داخل مجرای گوش یا گاهی در بالا یا جلوی گوش ایجاد می شود تا به استخوان های داخل گوش شما دسترسی پیدا کند. بخشی از استخوان رکابی برداشته می شود و یک ایمپلنت پلاستیکی یا فلزی در گوش قرار می گیرد تا صدا را از استخوان های باقی مانده به گوش داخلی منتقل کند. شما می توانید همان روز یا فردای آن روز به خانه بروید. این یک عمل ظریف است که معمولا بسیار موفقیت آمیز است. اما مانند همه عمل‌ها، خطر کمی از عوارض را به همراه دارد. شامل:

  • از دست دادن بیشتر یا تمام شنوایی خود (در حدود 1 مورد از 100 مورد)
  • تغییر حس چشایی (معمولا موقتی)
  • وزوز گوش جدید یا بدتر شده
  • سرگیجه (معمولا موقتی)
  • ضعف صورت (بسیار نادر)

شما می توانید خطرات و مزایای هر دو جراحی و سمعک را با جراح خود در میان بگذارید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدامیک را ترجیح می دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *