اختلالات مشابه نورومای آکوستیک

اختلالات مشابه نورومای آکوستیک


اختلالات مشابه نورومای آکوستیک ؛ علائم اختلالات زیر می تواند مشابه نورومای آکوستیک باشد.

مقایسه ممکن است برای تشخیص افتراقی مفید باشد.

اختلالات مشابه نورومای آکوستیک

  1. بیماری منییر یک اختلال نادر است که گوش داخلی را تحت تأثیر قرار می دهد که با دوره های سرگیجه چرخشی یا گیجی مشخص می شود. کاهش شنوایی پیشرونده، نوسانی، فرکانس پایین. صدای زنگ در گوش (وزوز گوش)؛ و احساس پری یا فشار در گوش. علائم ممکن است روزانه یا تنها چند بار در سال رخ دهد. علائم ممکن است به طور ناگهانی ایجاد شود. با گذشت زمان از دست دادن شنوایی و وزوز گوش ممکن است دائمی شود. سرگیجه می تواند شدید باشد و باعث تهوع، استفراغ و تعریق شود.

  2. فلج بل یک اختلال عصبی غیر پیشرونده یکی از اعصاب صورت (عصب جمجمه هفتم) است. این اختلال با شروع ناگهانی فلج صورت مشخص می شود که ممکن است قبل از تب خفیف، درد پشت گوش در سمت آسیب دیده، سفت شدن گردن و ضعف و/یا سفتی در یک طرف صورت باشد. فلج ناشی از کاهش خون رسانی (ایسکمی) و/یا فشرده شدن عصب جمجمه هفتم است. علت دقیق فلج بل مشخص نیست. اختلالات ویروسی (مانند هرپس زوستر) و سیستم ایمنی اغلب به عنوان علت این اختلال دخیل هستند. همچنین ممکن است تمایل ارثی به فلج بل وجود داشته باشد.

  3. مننژیوم یک تومور نادر و معمولا خوش خیم است که می تواند نورومای آکوستیک را تقلید کند. مننژیوم‌ها می‌توانند در هر ناحیه از پوشش مغز و نخاع (دورا) ایجاد شوند، همچنین می‌توانند در مجاورت اعصاب شنوایی و تعادل ایجاد شوند و علائم کاهش شنوایی یک طرفه، سرگیجه یا عدم تعادل، بی‌حسی صورت و/یا مشکل در بلع را ایجاد کنند. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) اغلب می تواند بین نورومای آکوستیک و مننژیوم تمایز قائل شود. در صورت انجام جراحی، پاتولوژیست تشخیص نهایی را بر اساس ظاهر میکروسکوپی (بافت شناسی) انجام می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *