ایمپلت گوش میانی چیست؟

ایمپلت گوش میانی چیست؟


ایمپلت گوش میانی چیست؟ کاشت گوش میانی برای کسانی که کم شنوایی مختلط یا انتقالی خفیف تا متوسط ​​یا کم شنوایی حسی عصبی دارند مناسب است. کاشت گوش میانی یک کاشت شنوایی جدیدتر است که جایگزینی برای سمعک های معمولی ارائه می دهد. ممکن است برای کسانی که از آلرژی به قالب گوش، مشکلات پوستی در گوش، عفونت گوش بیرونی، مجرای گوش باریک، فرورفته یا بسته یا گوش های ناقص رنج می برند، در نظر گرفته شود.

همچنین می‌تواند (برای کم‌شنوایی‌های مختلط یا انتقالی) جایگزینی برای سمعک استخوانی برای کسانی که هر یک از مشکلات گوش بالا را دارند و همچنین مشکلات مهارتی دارند یا کسانی که ممکن است در حفظ شنوایی سمعک استخوانی مشکل داشته باشند، ارائه دهد.

ایمپلت گوش میانی چیست؟

ایمپلنت گوش میانی دارای دو بخش است: بخش خارجی (پردازنده) و قسمت داخلی کاشته شده با جراحی.

این پردازنده صدا را به قسمت داخلی ایمپلنت شنوایی منتقل می کند. این شامل یک گیرنده درست زیر پوست برای دریافت صدا از پردازنده، همراه با ایمپلنت است که به یکی از استخوان‌های گوش میانی یا نزدیک به پنجره غشایی حلزون گوش متصل است.

ایمپلنت با حرکت مستقیم استخوان های گوش میانی یا با ارتعاش پنجره غشایی حلزون کار می کند. در هر صورت، برای تقویت صداها با افزودن حرکت اضافی به مسیر طبیعی شنوایی طراحی شده است. کاشت گوش میانی به یک حلزون گوش و عصب شنوایی سالم متکی است.

ایمپلنت های گوش میانی بدون قالب در گوش تقویت می شوند.

این امر باعث می‌شود در صورت احساس ناراحتی یا عفونت در گوش، راحت‌تر باشند. برخی افراد گزارش می دهند که صدای طبیعی تری نسبت به سمعک های معمولی دارند.

آنها شنوایی را به حالت عادی باز نمی‌گردانند، اما می‌توانند مدیریت در موقعیت‌های روزمره را آسان‌تر کنند. پردازنده صوتی سیستم گوش میانی را می توان از طریق بلوتوث یا تله کویل به دستگاه های خارجی متصل کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *