تشخیص پارگی پرده گوش

تشخیص پارگی پرده گوش


پرده ی گوش وظیفه ی کمک به شنوایی را دارد. همچنین کمک می کند تا از ورود ذرات خارجی و آب به گوش میانی جلوگیری شود زیرا این ذرات می توانند موجب عفونت گوش میانی بشوند. پرده ی گوش به دلایل مختلف ممکن است پاره شود از جمله ضربه، فشار ها، عفونت گوش و… زمانیکه پرده ی گوش پاره می شود علائمی ممکن است بروز کند از جمله موارد زیر:

  1. کم شنوایی

  2. ترشح مایعات چرکی یا خونی از گوش

  3. وزوز

  4. سرگیجه

  5. تهوع و استفراغ در پی ایجاد سرگیجه

تشخیص پارگی پرده گوش

پزشک گوش و حلق و بینی شما می تواند از چند روش برای تشخیص پارگی پرده گوش استفاده کند، او ابتدا تاریخچه گیری کرده و علائم تان را خواهد پرسید. سپس تست هایی را انجام خواهد داد از جمله:

  1. نمونه برداری از مایعی که از گوش شما نشت می کند برای آزمایش عفونت که می تواند علت پارگی پرده گوش شما باشد.

  2. انجام یک معاینه شنوایی شناسی که به عنوان سنجش شنوایی شناخته می شود. در این نوع تست شنوایی، شنوایی شناس شما توانایی تحرک پرده گوش و محدوده شنوایی شما را آزمایش می کند. هنگام آزمایش تمپانومتری، تحرک پرده گوش، پزشک یک تمپانومتر را در گوش شما قرار می دهد تا واکنش تغییر فشار پرده گوش را مشاهده کند. ممکن است برای تعیین میزان افت شنوایی از فرد آزمایش ادیومتری گرفته شود. این آزمایش آستانه های مسیر هوایی و استخوانی را تعیین می کند و مشخص می سازد که آیا افت انتقالی ایجاد شده یا خیر.

  3. انجام یک معاینه اتوسکوپی که در آن از نوع خاصی از دستگاه استفاده می‌کنند که بر روی آن نور قرار دارد تا بتوانند به کانال گوش شما نگاه کنند. اتوسکوپ ابزاری است که پزشک از آن برای بررسی بصری پرده گوش و مجرای گوش خارجی استفاده می کند. این ساز معمولا مجموعه ای از لنزها و نور دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *