سرگیجه با خوردن

سرگیجه با خوردن


سرگیجه با خوردن؛ خوردن معمولا با افزایش قند خون به کاهش سرگیجه کمک می کند. بنابراین هنگامی که بعد از خوردن یک وعده غذایی یا میان وعده احساس سرگیجه می کنید، این علامت می تواند گیج کننده باشد (البته به القای حالت تهوع اشاره نکنیم).

علل بالقوه زمینه ای زیادی وجود دارد که با سرگیجه بعد از غذا خوردن مرتبط است. اکثر آنها گزینه های قابل درمان دارند که می توانند به رفع سرگیجه شما کمک کنند.

سرگیجه با خوردن

چندین بیماری مختلف و علل زمینه‌ای می‌توانند باعث ایجاد سرگیجه بعد از غذا خوردن شوند. گاهی اوقات، ممکن است پس از نشستن طولانی مدت خیلی سریع از جای خود بلند شوید. این تغییر ناگهانی در حجم مایع و جریان خون می تواند باعث سرگیجه موقت شود.

افت فشار خون پس از غذا وضعیتی است که بعد از خوردن غذا رخ می دهد. این به دلیل افزایش جریان خون به معده و روده است که جریان خون را از سایر قسمت های بدن دور می کند.

در نتیجه ضربان قلب برای پمپاژ بیشتر خون در بدن افزایش می یابد. رگ های خونی نیز سفت می شوند. هر دو عامل می توانند باعث شوند که فرد بعد از غذا خوردن احساس سرگیجه کند. حدود یک سوم از زنان و مردان مسن معمولا این وضعیت را تجربه می کنند.

هیپوگلیسمی غیر دیابتی یک وضعیت نادر است که می تواند باعث سرگیجه بعد از غذا خوردن به دلیل افت ناگهانی قند خون شود.

یک فرد مبتلا به هیپوگلیسمی غیر دیابتی ممکن است به هیپوگلیسمی واکنشی مبتلا شود، که در آن قند خون به جای افزایش پس از غذا خوردن کاهش می یابد.

گاهی اوقات چیزی که خورده اید می تواند باعث ایجاد یک بیماری (موقت یا مزمن) شود که باعث سرگیجه می شود. به عنوان مثال، خوردن برخی غذاها با میگرن مرتبط است که یکی از علائم آن سرگیجه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *