سمعک هایی که امروزه تحت عنوان سمعک هوشمند یا سمعک های پیشرفته به بازار عرضه می گردند، دارای سیستم های پردازشی هستند که راحتی بیشتر بیمار را فراهم کرده اند؛ از جمله تفاوت های سمعک های پیشرفته با سمعک های قدیمی تر میتوان به تغییرات اتوماتیک پردازش صدا در سمعک های پیشرفته و همچنین قابلیت یادگیری در این نوع سمعک ها اشاره کرد. تغییرات اتوماتیک سمعک های پیشرفته به این معنی میباشد که سمعک متناسب با کحیط شنیداری و بلندی صدای محیط قابلیت تغییر پردازش صدا را دارد و برای این تطبیق پردازش بر اساس محیط نیازی نیست کاربر استفاده کننده از سمعک کاری انجام دهد.
به عنوان مثال وقتی فرد در یک محیط آرام قرار دارد سمعک پردازش صدا را بر اساس این محیط انجام میدهد و وقتی که فرد وارد محیط شلوغ تر مثل مهمانی یا خیابان شود؛ سمعک پردازش جدیدی بر اساس محیط جدید انجام خواهد داد که معمولا بدین صورت است که با کاهش تقویت صداهای بلند از اذیت شدن و آسیب به گوش کاربر سمعک جلو گیری میکند

سمعک هوشمند چیست

معمولا در سمعک های پیشرفته این تکنولوژی قابلیت تشخیص و پردازش چندین محیط شنیداری مختلف را دارد.

از جمله این محیط ها میتوان به پردازش صدا در شرایط ذیل اشاره کرد:

  • محیط آرام
  • محیط نویزی
  • محیط نویزس با صدای گفتاری
  • رانندگی
  • هواپیما
  • و ….


همانطور که ذکر شد از دیگر تفاوت های سمعک پیشرفته میتوان به قابلیت یادگیری در این سمعک ها اشاره کرد. قابلیت یادگیری در سمعک به این معنی است که سمعک بر اساس تغییراتی که کاربر در شرایط مختلف انجام میدهد پس از مدتی به صورت خودکار تغییراتی را در پردازش صدا اعمال میکند. به عنوان مثال وقتی فرد استفاده کننده از سمعک هر روز وقتی که از خانه به خیابان می آید صدای سمعک را کمی کمتر میکند. پس از برگشت به خانه مجددا صدا را افزایش میدهد، پس از چند روز سمعک ویژگی های آکوستیکی این محیط ها را ذخیره میشود. بدون اینکه نیازی به تغییرات دستی توسط کاربر باشد؛ تغییرات اعمال میشود.

نکته قابل تامل تفاوت بین تکنولوژی هوشمند اتوماتیک یا تکنولوژی سمعک های یادگیرنده سمعک میباشد. در حالت هوشمند و یا اتوماتیک سمعک تغییرات را بر اساس الگوریتم از پیش تعیین شده و ویژگی های آکوستیکی محیط که از قبل برای سمعک تعریف شده اند، تغییرات را اعمال میکند.

اما در حالت یادگیرنده، سمعک پس از مدتی تغییراتی را اعمال میکند که بر اساس حالت مطلوب و دلخواه فرد استفاده کننده از سمعک هستند.

برای خرید سمعک دیجیتال و سمعک های هوشمند به کلینیک هییرپلاس واقع در سعادت آباد مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *