علل نقص عملکرد شیپور استاش

علل نقص عملکرد شیپور استاش


اگر شیپور استاش شما به درستی عمل نکند، می تواند منجر به تجمع مایع، فشار گوش یا گوش درد شود. اختلال عملکرد شیپور استاش (ETD) ممکن است با عفونت گوش همراه باشد.

رایج ترین علل نقص عملکرد شیپور استاش عبارتند از:

اختلال پاتولوس شیپور استاش

این حالت زمانی رخ می دهد که شیپور استاش شما باز بماند. هنگامی که این اتفاق می افتد، صدا ممکن است از حفره بینی به گوش منتقل شود و باعث شود که تنفس خود یا صدای خود را خیلی بلند بشنوید. حتی ممکن است صدای پمپاژ خون خود را بشنوید.

اختلال عملکرد شیپور استاش ناشی از آلرژی مزمن بینی، کاهش وزن، ریفلاکس مزمن اسیدی یا بیماری های عصبی عضلانی، اغلب با قطره بینی برطرف می شود. یا اگر آب بیشتری بنوشید یا کافئین و داروهای ضد احتقان را محدود کنید، علائم شما ممکن است بهبود یابد. در موارد شدید، ممکن است جراحی برای اصلاح مشکل لازم باشد.

اختلال انسدادی شیپور استاش

زمانی رخ می دهد که شیپور استاش شما به درستی باز نمی شود. در نتیجه، ممکن است مایع در گوش شما جمع شود و ممکن است درد یا فشار را تجربه کنید. بسیاری از افراد مبتلا به اختلال انسداد شیپور استاش، شنوایی گرفته شده را نیز تجربه می کنند.

می تواند ناشی از آلرژی های محیطی، رفلاکس اسید، سینوزیت یا رشد غیرطبیعی بافت مانند تومورهای گوش باشد. ممکن است بتوانید با مصرف دارو و اجتناب از محرک ها علائم خود را کاهش دهید.

اختلال عملکرد شیپور استاش ناشی از چالش بارو

این وضعیت مشابه ETD انسدادی است و زمانی رخ می دهد که شیپور استاش به درستی باز نمی شود. با این حال، افراد مبتلا به ETD ناشی از چالش بارو تنها در هنگام سفر با هواپیما، غواصی، رانندگی در میان کوه‌ها یا درگیر شدن در فعالیت‌هایی که شامل تغییرات فشار اتمسفر می‌شوند، دچار علائم می‌شوند. درمان به علت آن بستگی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *