افت شنوایی و رانندگی

افت شنوایی و رانندگی


کم شنوایی یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی در ایالات متحده، به ویژه در میان افراد مسن است. هنگامی که کم شنوایی درمان نشود، می تواند در بسیاری از موقعیت ها، از جمله هنگام رانندگی، یک مشکل ایمنی باشد.

اگرچه حس بینایی شما بدون شک هنگام پشت فرمان مهم‌ترین حس است، حس شنوایی شما به شما کمک می‌کند تا وسایل نقلیه اضطراری را که در حال نزدیک شدن هستند، بشنوید و صدای بوق یک راننده بی‌صبر را بشنوید یا متوجه شوید که چراغ‌های راهنما درگیر هستند.

همچنین برای کمک به شما در تشخیص اینکه آیا مشکلی در ماشین شما وجود دارد، مانند یک قطعه ی پر سر و صدا در زیر کاپوت، بسیار مهم است.

افت شنوایی و رانندگی

اگر کم شنوایی خفیف دارید، احتمالا تأثیر قابل توجهی بر توانایی شما در رانندگی ندارد.

با این حال، آماده بودن و انجام اقدامات احتیاطی اضافی هرگز ضرری ندارد.

اگر کم شنوایی شما شدیدتر باشد، بسته به قوانین محلی که در آن زندگی می کنید، ممکن است محدودیت های خاصی وجود داشته باشد که باید رعایت کنید.

اگر دچار کم شنوایی حسی عصبی شده اید، استفاده از سمعک ایده خوبی است که شامل کم شنوایی مرتبط با افزایش سن می شود.

سمعک‌ها نه تنها می‌توانند صداهای مهمی را که در جاده می‌شنوید تقویت کنند، بلکه می‌توانند سیستم شنوایی شما را نیز سالم نگه دارند تا مغز شما نحوه تفسیر صداهای دیگر را در محیط خود فراموش نکند.

افت شنوایی و رانندگی، چه خوب بشنوید و چه درجاتی کم شنوایی داشته باشید، رانندگی با مسئولیت زیادی همراه است.

این بدان معناست که هر زمان که مهارت‌های رانندگی خود را بهبود می‌بخشید، خطر تصادف را کاهش می‌دهید و به ایمن‌تر کردن جاده‌ها کمک می‌کنید. حواس‌پرتی را کاهش دهید، به سرنخ‌های بصری تکیه کنید و مهم‌تر از همه، یک کلینیک شنوایی در نزدیکی خود پیدا کنید که می‌تواند به شما کمک کند شنوایی تان را بهبود بخشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *