تشخیص ترومای صوتی

تشخیص ترومای صوتی


تشخیص ترومای صوتی؛  آسیب یا آسیب به مکانیسم های شنوایی واقع در گوش داخلی است. این آسیب به دلیل صدای بسیار بلند است. بسیاری از افرادی که در معرض ترومای صوتی قابل توجهی قرار می گیرند، کم شنوایی را تجربه می کنند، که می تواند موقتی باشد (گاهی اوقات تغییر آستانه موقت) یا در برخی موارد دائمی (گاهی اوقات تغییر آستانه دائمی نامیده می شود).

تشخیص ترومای صوتی

اگر مشکوک هستید که ضربه صوتی را تجربه کرده اید و متوجه کاهش شنوایی یا تغییر در شنوایی خود شده اید، باید به پزشک مراجعه کنید. می‌توانید به یک متخصص گوش و حلق و بینی (پزشک گوش، حلق و بینی) یا یک متخصص شنوایی‌شناس مراجعه کنید. اگر کم شنوایی ناگهانی را تجربه کرده اید، مهم است که برای تشخیص و درمان هر چه سریعتر با یک پزشک ملاقات کنید.

به منظور درک نوع کم شنوایی که تجربه می کنید، پزشک مجموعه ای از آزمایشات غربالگری را برای تشخیص شما انجام می دهد. این غربالگری ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سابقه ای از تجربه شما با کم شنوایی، از جمله اینکه چه صداهایی ممکن است باعث کاهش شنوایی شده باشد، چگونه و چه زمانی کم شنوایی شما نشان داده شده است، و سایر شرایط سلامتی که ممکن است در ایجاد آن موثر باشد.

  • معاینه فیزیکی گوش خارجی، مجرای گوش داخلی، و همچنین معاینه سر و گردن، با ذکر هر گونه ناهنجاری

  • ارزیابی شنوایی سنجی احتمالا انجام خواهد شد، که مجموعه ای از آزمایشات است که برای ارزیابی شنوایی شما استفاده می شود

  • آزمایش‌ها ممکن است شامل ادیوگرام باشد که در آن هدفون استفاده می‌کنید، و به یک سری صداها گوش می‌دهید و نشان می‌دهد که نمی‌توانید بشنوید.

آزمایش‌های دیگر ممکن است شامل غربالگری برای ارزیابی توانایی شما در درک گفتار و همچنین آزمایشاتی برای بررسی میزان عملکرد پرده گوش شما در هنگام انتشار صداها باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *