درمان فشار مایع گوش

درمان فشار مایع گوش


ممکن است فشار مایعات درون گوش داخلی افزایش یابد. به این حالت بیماری منییر می گویند. بیماری منیر معمولا با گذشت زمان بهبود می یابد. مهم است که ابتدا سرگیجه و گیجی ناشی از بیماری منیر را درمان کنید زیرا می تواند شدید و حتی ناتوان کننده باشد. درمان این علامت اصلی می تواند کیفیت زندگی فرد را تا حد زیادی بهبود بخشد. سپس به فکر درمان خود عارضه خواهیم بود.

درمان فشار مایع گوش

درمان فشار مایع گوش معمولا با رژیم غذایی کم نمک آغاز می شود و ممکن است یک دیورتیک (قرص ادرارآور) نیز برای کاهش فشار مایع در گوش داخلی شما توصیه شود. اکثر بیماران همچنین متوجه می شوند که کاهش مصرف کافئین، شکلات و الکل می تواند علائم را کاهش دهد یا از بین ببرد.

اجتناب از موقعیت های استرس زا و استراحت کافی در صورت امکان نیز ممکن است به کاهش علائم کمک کند.

علاوه بر این، داروهای ضد سرگیجه گاه به گاه مانند مکلیزین، دیازپام، گلیکوپیرولات، و لورازپام برای تسکین سرگیجه در صورت نیاز (به عنوان مثال در طول دوره سرگیجه) استفاده می شود. تزریق استروئید جنتامایسین (آنتی بیوتیک) به طور مستقیم به گوش یکی دیگر از گزینه های درمانی است.

برای موارد غیرمعمول شدید بیماری منیر، جراحی ممکن است توصیه شود. گزینه های جراحی شامل تغییر جهت یا کاهش فشار از مایع گوش داخلی است.

در برخی موارد ممکن است لازم باشد عصب دهلیزی برای کمک به کنترل سرگیجه قطع شود، یا اگر شنوایی در حال حاضر به شدت آسیب دیده باشد، گیرنده‌های گوش داخلی مستقیما برداشته شوند تا نتوانند به تحریک ادامه دهند.

پزشک شما می تواند بهترین برنامه درمانی را برای شما توصیه کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، بیماری منییر یکی از شایع ترین دلایل سرگیجه است. اگر شما یا یکی از عزیزانتان از این سندرم رنج می برید، صحبت با یک متخصص شنوایی شناس توصیه می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *